V červenci jsme se opět, po dvou letech, podívali do Miami na plavkový veletrh SwimShow a při té příležitosti jsme zhlédli i několik přehlídek v rámci Miami Swim Weeku. V tomto článku se s Vámi podělíme o plavkové trendy na sezonu 2020 a pár dojmů z toho, co plavkoví designéři a značky chystají.
Vysoce vykrojené plavky
Opravdovým trendem, patrným snad u všech výrobců plavek, je návrat 90-kových vykrojení plavek a to jak u dvoudílných, tak i u jednodílných plavek. Na bocích a po stranách se plavky opět přesouvají výš, prodlužuje to nohy a vypadá to skvěle. V zadní části plavek je coverage spíš míň, než víc, opět se dostávají do popředí různé "cheeky" střihy spodních dílů plavek. Dokonce i vepředu se na spodních dílech objevuje spíš míň, než víc krytí.
Přehlídka australské značky TJ Swim v rámci fashion show Fashion Palette v The Setai Hotel, Miami Beach
Domníváme se, že to souvisí se současným narůstajícím sebevědomím žen, přičemž se zdaleka nejedná pouze o ženy, které mají podle současných ideálů krásy dokonalé postavy. Na mnoha přehlídkách byly plavky s neskutečně sexy vykrojením či malým krytím prezentované na modelkách plus size. Jde o to, že současné ženy jsou sebevědomé a spokojené s vlastním tělem tak jak je i se všemi jeho nedokonalostmi a nebojí se ukázat se takové, jaké jsou.
Přehlídka značky Monday Swimwear ve stanu Paraiso, Miami Beach
V jednodílných plavkách se dějí věci
O tom, že i jednodílné plavky mohou být velice sexy nás Miami jednoznačně přesvědčilo. Kromě samotného vykrojení a vysokých nohou jde i o různě rafinovaně tvarované výřezy v přední části plavek, průhledný mesh materiál, odhalená záda a další designérské postupy, které jednodílné plavky posouvají místy až na úroveň miniaturních bikin.
Přehlídka australské značky TJ Swim, Setai Maimi Beach
Jednoduchost, neonové barvy, proužky a žebrování
Pryč jsou časy divoce vzorovaných a různě dozdobených plavek (zlaté prvky, různé bambulky, korálky a pod.). I kolumbijští výrobci plavek již pochopili, že trendem je jednoduchost a tak čím dál víc značkových plavek, včetně kolumbijských mega-brandů Luli Fama a Maaji, chystá plavky jednobarevné, jednoduché, rafinovaných střihů, ale bez nesmyslných příkras. Do popředí se dostávají neonově zářící barvy a jednoduché dvoubarevné proužky, složené ze dvou výrazných barev. Animal printy jsou opět in, takže na přehlídkách se to jen hemžilo leopardy, gepardy a dalšími imitacemi zbarvení kočkovitých šelem. V materiálech je jednoznačnýmn trendem žebrovaný "ribbed" materiál a další strukturované materiály.
Jednodílné plavky na přehlídce značky Monday Swimwear, Paraiso, Miami Beach
Diverzita jednoznačně ano
Stále víc značek prezentuje svoje modely plavek na modelkách různých tvarů postav, různého (i vyššího) věku, různých barev pleti a zdaleka se nejedná už pouze o uniformitu hubených dlouhonohých modelek, které na molech převládaly v letech minulých. Souvisí to s vyšším sebevědomím a sebeuvědoměním si vlastní krásy všech typů žen. Klasickým příkladem tohoto trendu je magazín Sports Illustrated Swimsuit Issue, přehlídka kterých patřila k vrcholům Miami Swim Weeku.
Přehlídka značky Vitamin A, Botanical Garden, Miami Beach
Ekologické materiály
Čím dál více se značkové plavky vyrábí z recyklovaných materiálů, používá se především italský materiál Econyl. Výrobci plavek tím jasně dávají najevo svůj postoj k životnímu prostředí a plastům.
Lip jobs, boob jobs everywhere
Specifickým (pro nás negativním) trendem patrným na plavkových modelkách v Miami je práce plastických chirurgů. Téměř všechny modelky v Miami měly různými plastickými metodami (silikon, botox, kyselina) upravené pusy, vyhlazené vrásky a "přifouklá" prsa a po pár dnech strávených na přehlídkách je to bohužel trend, který poznáte na první pohled. Vyšpulené rty a přesně vykrojené polokoule v dekoltu na vyhublém těle možná vypadají dobře na Instagramu a pro kamery, ale v reálu je to spíš na škodu. Jinak přirozeně hezké holky se nechají upravit tak, aby vypadaly jedna jako druhá. Co s těmito úpravami udělá věk těžko předem odhadnout.
Celkově je Miami Swim Week skvělou přehlídkou toho, co se v plavkovém světě děje, ale i zde se jasně odráží trendy současné společnosti, kdy na jedné straně prahneme po dokonalosti prezentované na Instagramu a na druhé straně se definice toho, co je dokonalé posouvá spíš k individuální definici vlastní dokonalosti, kdy dokonalé může být i nedokonalé, dokud jsem s tím spokojená já sama. V angličtině se to dá shrnout mnohem šikovněji do jedné věty, asi takto:
"As long as I am happy with myself, I am perfect."